esmaspäev, 5. mai 2014

Sacré-Cœuri kirik

Sacré-Cœuri kirik on ehitatud 1875-1914 aastail. Kiriku arhitektideks kuulutati välja konkurss, kus osales 78 arhitekti. Konkursi võitis Paul Abadie, kes juhtis kiriku ehitust kuni surmani. Peale seda võtsid ehituse üle Honoré Daumet, Jean-Charles Laisné, Henri-Pierre-Marie Rauline, Lucien Magne ja Jean-Louis HulotKirik asub linna kõrgeimas paigas Montmartre'il ja paistab juba kaugelt üle Pariisi.
Külastasin kirikut 5.juunil 2013 ja ma polnud enne sellest midagi kuulnud. Teadsin varem kunstnike väljakust, kus oli rohkelt andekaid maalijaid. Lasin endastki portree seal teha, mis on mul siiani mälestuseks alles. Kirik oli nii suur, et pidin ümber kukkuma kui tippu tahtsin näha. Seda oli igalt poolt näha, kus iganes ma ka ei asunud, kuna asus Pariisi ühel kõrgeimas punktis. Selles kirikus ma sees ei käinud, kuid sellegi poolest tekitas kirik minus väga võimsa tunde oma suuruse, hiilguse ja huvitavate reljeefidega. Samuti sain ma hiljem uurides teada huvitava fakti - antud kirik on ehitatud põhimõtteliselt annetuste eest, sest kiriku ehitamiseks eraldatud raha sai otsa juba enne kui kiriku maapealsed struktuurid valmisid.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar