esmaspäev, 5. mai 2014

Versailles lossi peegligalerii

Käisin Versailles'i lossis 2.juunil 2013. Loss oli tohutult suur ja selle külastamine võttis aega terve päeva ning ka siis jäi mul kindlasti palju asju nägemata. Loss on asub Prantsusmaal Versailles'i linnas. Loss ehitati 1661-1710 Louis XIV ajal. Tol ajal oli see Prantsusmaa kuninga, õukonna ja valitsuse residents. Hoone on baroki stiilis ja selle arhitektideks olid Louis Le Vau ja Jules Hardouin-Mansart. Maalija ja sisekujundaja oli Charles Le Bruin, kes rajas Versailles' lossi peegligalerii mis oli 72 m pikk.  Lisaks imelisele peegligaleriile on antud lossil ka täiesti uskumatu park, mille kujundajaks oli André Le Notre.
Enne sinna sisenemist olin näinud filmi Marie Antoinette, kus mitmedki stseenid olid tehtud just selles samas Versailles'e lossis. Saal oli tohutult võimas ja seal oli jalutada ääretult mõnus ning tekkis lausa aupaklik tunne. Saal oli veelgi suurem ja võimsam kui ma seda endale ette kujutada oskasin. Saalis on 357 peeglit ja 17 maast laeni ulatuvat akent, mis tekitavad kogu mastaabis väga erilise tunde. Midagi selle taolist ei ole ma kuskil mujal näinud ning vaevalt, et näengi. Usun, et see oli üks mu reisi parimaid kogemusi, mis jättis erilise tunde ja mälestuse.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar